Úspora nákladů a zvýšení prodeje sloučením firem podobného zaměření
Zvažujete expanzi Vaší obchodní firmy na nové teritorium a vychází Vám, že odbyt bude příliš malý, abyste dosáhli pozitivního hospodářského výsledku? Samozřejmě, že je možné v prvních letech kalkulovat se ztrátou, a mnoho firem to tak dělá. Jiná možnost, která je zpravidla výhodnější, je spojení s někým, kdo je na daném trhu již etablován a uspokojivé výsledky má již za sebou . Tedy fúze firem.
Získání nových teritorií akvizicí vhodné firmy je rychlé a spolehlivé řešení
Velko a maloobchodní firmy mají často zákazníky, kteří si přejí mít svého dodavatele v blízkosti. Zejména v oblasti stavebnictví jsou montážní firmy, které zabudovávají různá technická zařízení budov a infrastruktury navyklé na to, že zboží, které potřebují, dostanou rychle a od známých obchodníků.
Dodavatelé mají zase často lepší ceny, pokud odběratel odebere větší množství jejich výrobků. Tyto, ale i řada dalších důvodů, vedou k tomu, že obchodníci musí často budovat síť poboček. Pobočky je možno budovat od nuly a vtěsnat se mezi stávající konkurenty, ale také, a to často výhodněji, koupí firmy – tedy některého ze zavedených obchodníků v dané oblasti. Toto platí jak v tuzemsku, tak ale ještě mnohem více při expanzi do zahraničí.
Vstupte na zahraniční trh koupí zavedené firmy!
Před několik lety jsem na společenské akci v rakouském Linci potkal rakouského obchodníka, který měl mj. síť velkoobchodních a maloobchodních poboček, které dodávaly stavebním firmám výrobky pro stavbu domů a infrastruktury. Podnikal v Rakousku a v Bavorsku. Když jsem se později podíval na mapu, překvapilo mě, že jeho síť poboček by se krásně zaokrouhlila a doplnila, kdyby měl také pobočku v Česku. Při příští příležitosti jsem mu ukázal mapu, kde bylo vidět, jak Čechy zasahují do jeho teritoria. Po krátké době jsme dostali zakázku týkající se koupě vhodné velko a maloobchodní firmy v Česku. Vhodnou firmu jsme našli, její obrat byl ale příliš malý. Tak jsme dostali za úkol nalézt další firmy, které by se staly novými pobočkami, a tím by mohly spolehlivě obsluhovat český trh. Tento koncept fúze společností znamenal skokové zvýšení prodejů ověřeným zákazníkům a umožnil další investice do struktury skupiny, snížení nákupních cen a zvýšení množstevních bonusů od dodavatelů.
Napište nám, pokud máte v úmyslu expandovat na další teritoria. Nezávazně s Vámi probereme Vaši strategii a sami potom zvážíte, jestli je pro Vás koupě vhodné firmy správným řešením.